هدلایت پراید h4 چیست؟

مقدمه : هدلایت ها لامپ هایی هستند که نسبت به بقیه لامپ ها نور بیشتری دارند و در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارد در این مطلب راجع‌ به هدلایت پراید و مزایای آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

هدلایت چیست؟

لامپ‌های جلو در ماشین‌ها وظیفه مهمی دارند و آن روشن‌کردن مسیر جلوی ماشین و تسهیل رانندگی است. لامپ‌های نسل جدید از نوع هالوژنی، زنون و هدلایت‌ها هستند که عملکرد آن‌ها در ایجاد روشنایی در شب‌ها بسیار سریع است. هدلایت، نوعیی لامپ LED است که به جای قرارگیری در لامپ اصلی ماشین‌ها در قسمت چراغ جلویی آن‌ها قرار می‌گیرند.

استفاده از این لامپ‌ها در صنعت خودروسازی اولین‌بار توسط شرکت لکسوس صورت گرفت و اکنون به صورت گسترده‌ای در سایر خودروها استفاده می‌شوند. برای مثال هدلایت پراید مدل h4 یکی از مدل‌های هدلایت مخصوص ماشین پراید است که می‌توان از آن در کاسه چراغ جلویی ماشین و همچنین پروژکتورهای داخلی سپر استفاده کرد.

استفاده از هدلایت‌ها چه مزایایی دارد؟

 همان‌طور که می‌دانید تصادفات جاده‌ای در شب نسبت به روز بیشتر اتفاق می‌افتند و یکی از عمده دلایل بروز آن‌ها دید نامناسب رانندگان است. مدل‌های مختلف هدلایت نور مناسبی را در شب ایجاد می‌کنند که باعث افزایش دید رانندگان می‌شود. همچنین هدلایت‌ها نسبت به دیگر لامپ‌های موجود در بازار عمر و مقاومت بیشتری دارند و این یکی دیگر از دلایل استفاده از این مدل لامپ‌ها در ماشین‌ها است.

از دیگر مزایای هدلایت می‌توان به کیفیت بالای آن‌ها اشاره کرد. همچنین استفاده از هدلایت در چراغ جلویی ماشین‌ها خطرات کمتری برای محیط زیست به همراه خواهد داشت. ساختار این لامپ‌ها به صورتی است که ممکن است دارای ترانس یا بدون آن باشند. در صورت وجود ترانس در مسیر طراحی هدلایت، این ترانس‌ها در مسیر سیم‌کشی هدلایت پراید h4 قرار می‌گیرند.

انواع مختلف هدلایت کدام است؟

همان‌طور که گفتیم هدلایت‌ها یکی از بهترین لامپ‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در جلوی ماشین استفاده کرد. این لامپ‌ها را از نظر پایه و جهت به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

هدلایت‌ها از نظر جهت به دو گروه لامپ هدلایت دو طرفه و چهار طرفه تقسیم می‌شوند. رشته‌های اس ام دی در این مدل‌ها، شدت نور را تعیین می‌کنند. مدل‌های دو طرفه، در عدسی خود دارای دو عدد اس ام دی هستند و مدل‌های چهار طرفه دارای 4 عدد هستند.

همان‌طور که می‌دانید تمام لامپ‌های خودرو از مدل‌های معمولی گرفته تا هدلایت پراید h4 دارای یک پایه هستند که در تقسیم‌بندی دیگری که برای هدلایت‌ها وجود دارد، آن‌ها را بر اساس نام پایه‌شان تقسیم می‌کنند. انواع هدلایت از نظر پایه شامل موارد زیر است:

  • پایه H1
  • پایه H2
  • پایه H3
  • پایه H4
  • پایه H7
  • پایه H8
  • پایه H9
  • پایه H10
  • پایه H11
  • پایه H13

چگونه یک هدلایت مناسب برای خودروی خود بخریم؟

اگر می‌خواهید برای رانندگی در شب مشکلات کمتری داشته باشید، باید به فکر تهیه یک لامپ خوب برای جلوی خودرو خود باشید. پس از تحیقی راجع‌به انواع مختلف لامپ‌هایی که در جلوی ماشین قابل استفاده هستند، خواهید دید که هدلایت‌ها نسبت به سایرین هم نور بیشتری ارائه می‌دهند و هم مقاومت بالاتری دارند.

همچنین با توجه به مدل ماشین، هدلایت مناسب ماشین متفاوت خواهد بود. پس در نتیجه برای خرید یک هدلایت مناسب خودروی خود، ابتدا خوب درباره مدل‌های مختلف هدلایت پراید h4 و شرکت‌های تولیدکننده آن تحقیق کنید تا بهترین مدل آن را بخرید.

mzm
آوریل 2, 2022
برچسب ها :