هدلایت موتور سیکلت چیست ؟

هدلایت چیست ؟

هدلایت به لامپ های نسل جدید گفته می شود ، نور دهی هدلایت بخاطر بهره گیری از تکنولوژی ال ای دی و اس ام دی، قوی و نسبت به لامپ های زنون از ویژگی های بیشتری برخوردار است. هدلایت برخلاف زنون نور خیره کننده ای نداشته و موجب اذیت راننده مقابل نمی شوند.

پایه لامپ هدلایت موتورسیکلت

پایه لامپ ها هر موتور بسته به نوع مدل آن و نوع لامپ (نورپایین،نوربالا،پروژکتور) متفاوت است قبل از خرید هدلایت لازم است تا نوع پایه هدلایت خود را بدانید .

لامپ هدلایت علاوه بر جلوه زیبایی که به چراغ‌های موتور می‌دهد، بسیار پرنورتر و روشن‌تر از لامپ‌های فابریک است. البته تنظیم درست لامپ هدلایت بسیار اهمیت دارد. شکل صحیح قرار‌گیری لامپ هدلایت با زاویه 180 درجه نسبت به هم است.دقت داشته باشید که لامپ هدلایت از لامپ فابریک خودرو یا موتور بزرگتر است. برای نصب هدلایت بایستی فنر نگه‌دارنده لامپ فابریک را حذف کنید. مسئله مهم دیگر تهویه هوای داخل کاسه است، تا از سوختن لامپ جلوگیری شود. لامپ هدلایت به جهت جلوگیری از بالا رفتن حرارت لامپ و سوختن آن، از فن خنک کننده استفاده می‌کند. لامپ‌های فابریک فن خنک‌کننده ندارند و به همین دلیل کاسه لامپ کاملا بسته است. برای تهویه هوای مناسب لامپ هدلایت بایستی روی کاسه چراغ از چند نقطه سوراخ ایجاد کرد.

 

موتور

راهنمای خرید هدلایت موتور سیکلت

هدلایت ها چون توسط تولید کنندگان مختلفی تولید می شوند ، کیفیت های متفاوتی نیز دارند ، پس به خاطر همین موضوع باید شما هنگام خرید دقت زیادی داشته باشید و خرید خود را از هر نمایندگی و فروشگاهی انجام ندهید و باید از فروشگاه های معتبر که در این زمینه تجربه دارند خرید خود را انجام دهید . شما می توانید انواع هدلایت ها را از فروشگاه ما mzmheadlight تهیه نمایید .

 

هدلایت موتور سیکلت چه ویژگی های دارد؟

هدلایت های موتور سیکلت همانند هدلایت های خودرو ها می باشد و تفاوت بسیار زیادی ندارد ، همچنین در هدلایت های موتور سیکلت ها نیز دو طرفه و چهار طرفه وجود دارد . هدلایت های موتور دارای ساختار های یکسانی یا هدلایت های خودرو دارند و تفاوت چندانی در طراحی و مشخصات فنی ندارد و امکان دارد در ظاهر متفاوت باشند و طراحی متفاوتی نسبت به هدلایت های خودرو داشته باشند ، ولی به صورت کلی یکسان هستند و تفاوتی ندارند .

هدلایت ها دارای برند های مختلف می باشند و برخی از هدلایت ها نیز دارای گارانتی و ضمانت نیز می باشند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند . هدلایت های کمپانی mzmheadlight همگی دارای بهترین کیفیت و گارانتی می باشند برای خرید می توانید به منوی فروشگاه در سایت مراجعه کنید .

 

هدلایت موتور

نحوه ی نصب هدلایت موتور

هدلایت ها باید توسط متخصصین مجرب نصب شوند و بهتر است خودتان نصب هدلایت را انجام ندهید ، دوم اینکه هدلایت ها باید به صورت کاملا اصولی متناسب با کاسه چراغ انتخاب شوند تا کاربرد اصلی خود را داشته باشند ، انتخاب هدلایت مناسب برای کاسه چراغ بسیار مهم می باشد .

 

تفاوت هدلایت دو طرفه و چهار طرفه؟

هدلایت‌هایی که با ۲ عدد LED کار می‌کنند را هدلایت ۲ طرفه و مدل‌هایی را که از ۴ عدد LED استفاده می‌کنند، هدلایت ۴ طرفه می‌گویند.

 

لامپ LED

اگرچه هدلایت مانند زنون گرما تولید نمی‌کند اما همان مقدار گرمای کم نیز برای سیم‌کشی خطرآفرین خواهد بود. به همین منظور بسیاری از لامپ‌ها هدلایت دارای و انواع زنون‌ها دارای فن خنک کننده هستند. سیستم‌های خنک کننده LED عموما در مرکز موتور قرار گرفته‌اند.

این امر باعث می شود تولید‌کننده‌ها در ساخت چراغ برای برخی از مدل‌های خاص محدود شوند. این موضوع همچنین توضیح می‌دهد که چرا آنها نسبت به سایر انواع چراغ‌های جلو گران تر هستند. چیزی که هنگام خرید لامپ LED بسیار اهمیت دارد توجه به قیمت محصول است. بسیاری از لامپ‌های LED ارزان قیمت از غرق گرمای آلومینیوم با کیفیت پایین استفاده می کنند.

نکته مهم درباره لامپ هدلایت سرعت زیاد در هنگام روشن شدن است. لامپ هدلایت در کمتر از یک صدم ثانیه روشن می‌شود. این میزان حدود ۲۵۰ برابر سریعتر از لامپ هالوژن است. تولید لامپ‌های LED به دلیل فرایند سخت و مواد ساخت گران، زیاد به صرف نیست. اما چون این لامپ طرفدارهای زیادی دارد با قیمت بالا خرید و فروش می‌شود و دو طرف رضایت کامل دارند.

چند نکته مثبت درباره لامپ هدلایت موتور

  • مصرف انرژی کم و نوردهی بالا
  • دارای طراحی‌های آیرودینامیکی
  • دارای اندازه‌های مختلف
  • ایجاد خط نوردهی مناسب
  • گرمای کمتر
  • طول عمر بالا

 

mzm
ژوئن 2, 2021
برچسب ها :

این مقاله بدون برچسب است.