هدلایت مناسب من ؟

وظیفه اصلی چراغهای جلو در اتومبیل روشن کردن جاده و تسهیل در رانندگی بدون خستگی و رعایت ایمنی است. چراغهای جلو و منابع نور آنها یکی از مهم ترین اجزای وسیله نقلیه هستند زیرا علاوه بر زیبایی باعث امنیت رانندگی در شب و در نقاط تاریک می شوند.

هدلایت های نوعی از لامپ هستند که در کاسه چراغ ماشین قرار میگیرند و جایگزین لامپ اصلی خود رو می شوند، همانطور که از اسمشان مشخص است وظیفه روشن کردن جاده را برعهده دارند.

هدلایت ها به نوعی جایگزین لامپ های زنون هستند و از تکونولوژی جدید تری برخوردار هستند.، اگر در مورد زنون ها اطلاعی ندارید پیشنهاد میکنم حتما مقاله مربوط به زنون را مطالعه کنید.

همانطور که میدانید هر خودرو  یک نور بالا و یک نور پایین دارد که هر کدام از دولامپ برای روشنایی استفاده میکنند ، همینطور در بعضی از  خودرو ها در سپر هم  جای پرژکتور تعبیه شده است که خود دولامپ دیگر در بر میگیرد.

شما میتوانید بسته به نیاز خود برای نور پایین،نور بالا ،پرژکتور و یاهمه موارد هدلایت تهیه کنید.

چه هدلایتی مناسب من است؟

هر شخص بسته به نوع نیاز, نوع خودرو، بودجه و سلیقه خود باید هدلایت مناسب خود را انتخاب کند هدلایت ها را میتوان به چند طریق دسته بندی کرد :

نوع پایه لامپ

نوع چیپ

نوع فن

تعداد ضلع نور ده

نوع درایور

 در ادامه به توضیح مفصل هرکدام خواهیم پرداخت و انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد ولی قبل از آن نیاز هست تا مطالب را جمع بندی کنیم پس هدلایت ها جایگزین لامپ های خودرو می شوند و شما میتوانید بسته به نوع نیاز خود نورپایین،نوربالاو یا پروژکتور خود را به هدلایت تغییر دهید.

mzm
فوریه 9, 2021