لومن هدلایت چیست ؟

هدلایت چیست ؟ هدلایت لامپ های نسل جدید خودرو با تکنولوژی LED  که نوری به مراتب بالا تر از لامپ های هالوژنی دارد ، و با فن خنک کننده نیز عمری چند برابری نسبت به لامپ های معمولی دارد.به صورت کلی هدلایت یک نوع لامپ خودرو میباشد و کاربردش همانند لامپ خودرو روشن کردن جاده هنگام رانندگی در شب است.

هر آنچه که باید درباره لومن هدلایت بدانید

تا به حال فکر کرده اید که لومن هدلایت و لامپ خودرو شما چند است؟ در اکثر وسایل نقلیه از لامپ های هالوژن استفاده می شود که 700 لومن بر روی نور پایین و 1200 در نور بالا است. این البته بسته به سال و ساخت وسیله نقلیه شما تغییر خواهد کرد.

لومن چیست؟

به عبارت ساده ، Lumens یا lm خروجی نور یک لامپ یا هدلایت است. میگوید این لامپ چقدر روشن است. Lumens اندازه گیری میزان روشنایی یا میزان تابش نور توسط یک لامپ یا منبع نور است. اگر در حال خرید یک لامپ جدید برای چراغهای جلو در وسیله نقلیه خود هستید ، باید نگاهی به میزان خروجی یا میزان لومن لامپ بیندازید.

واحد لومن در هدلایت به چه معناست؟

لومن میزان شدت نور یا به عبارتی معیاری است برای پی بردن به نور دهی کم یا زیاد یک منبع نوری. این منبع نوری در خودرو ها یا لامپ های رشته ای معمولی هستند، یا هدلایت ها و یا لامپ های هالوژنی. برای درک بهتر این عدد که روی بسته بندی هدلایت ها نوشته شده است و با نماد LM نمایش داده می شود باید گفت، نور دهی لامپ های رشته ای معمولی که روی خودرو های تازه تولید شده می بندند، 3800 لومن است. این عدد را فراموش نکنید. این به این معناست که یک هدلایت با شدت نور دهی 15000 لومن بسیار پر نور تر از یک لامپ فابریک و معمولی است.

هدلایت LED چه مقدار می تواند لومن تولید کند؟

این مقدار می تواند متفاوت باشد. 2000 – 4000 لومن معمول است اما خروجی کیت هدلایت به یک فاکتور بستگی دارد. یکی از این مقدار تعداد LED ها در هر لامپ است. با این وجود ، هنگام خرید هدلایت باید مراقب باشید. اگر می بینید لامپ ها با مقادیر مضحک از قبیل 10000 یا 13600 لومن ارزیابی می شوند ، بهتر است این کار را با یک متخصص بسپارید.

مشابه محاسبه خروجی Lumens لامپهای HID ، میزان روشنایی هدلایت LED نیز بستگی به ولتاژ لامپ ها دارد. به عنوان مثال یک دیود 1 وات قادر به انتشار حدود 130 لومن است. اگر لامپ دارای 16 دیود باشد ، این بدان معنی است که هر لامپ با 16 وات و در حدود 2،080 لومن می باشد.

روی هم رفته ، نصب دو عدد از این لامپ های LED در اتومبیل شما حداکثر میزان نور حدود 4000 لومن را تولید می کند. این تقریباً به همان مقدار کیت نوری HID است.

لامپ HID چند لومن است؟

چراغهای جلو HID یا لامپ Xenon به دلایل بسیاری محبوب هستند. علاوه بر این واقعیت است که سیستم های روشنایی تخلیه HID یا پر فشار ، انرژی کمتری را مصرف می کنند ، دو عامل اصلی وجود دارد که چرا باید از لامپ های هالوژن مهاجرت به HID را در نظر بگیرید  و این موارد عبارتند از:

  1. دمای رنگ: با مجموعه ای از چراغ های HID می توانید دمای رنگ کیت را پیکربندی کنید. کیت های پنهان را می توان در  3000K تا حدود 12000K رتبه بندی کرد. این در اصل به این معنی است که می توانید بسته به سبک یا موضوع سواری خود ، رنگ نور را انتخاب کنید.

  2. روشنایی یا خروجی لومن : لامپ های زنون بارها روشن تر از هالوژن هستند. در واقع ، یک لامپ معمولی HID یا Xenon در حدود 3000 Lumens قرار دارد که تا سه برابر درخشان تر از Halogen Lumens است.

هدلایت

تفاوت واحد روشنایی (لومن) با واحد توان (وات) چیست؟

اولین مسئله که در تحلیل لومن به ذهن خطور می کند ، تفاوت آن با واحد توان است ، چرا که ما در بررسی صوت و دیگر انرژی ها از واحد توان به وفور استفاده می کنیم ، اما در تحلیل روشنایی این واحد به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.علت این جا است که چشم بشر ، برخلاف دیگر حس کننده ها ، یک رفتار کاملا و شدیدا غیر خطی نسبت به شدت نور نشان می دهد،لذا ما در تحلیل شدت روشنایی ، به جای بررسی توان خروجی منبع نور ، مقداری روشنایی قابل رویت بوسیله چشم انسان را (به صورت حدودی) مد نظر قرار می دهیم.

posghtibanmotekef
ژوئن 3, 2021
برچسب ها :

این مقاله بدون برچسب است.