تعریف کلی هدلایت

هدلایت نسل جدید روشنایی خودرو می­باشد که در سال­های اخیر به دلیل تنوع رنگ، پرتاب و شدت نور بالا و آمپر مصرفی و گرمای کمتر نسبت به لامپ­های فابریک منصوبه در بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی از محبوبیت ویژه­ای برخوردار شده است.

ویژگی خاصی که هدلایت را از زنون متمایز می­کند عدم مزاحمت برای رانندگان جلویی می­باشد. علاوه بر این از دیگر مزیت­هایی که هدلایت را نسبت به زنون در میان مصرف­کنندگان مقبول­تر نموده است می­توان به عدم نیاز به ترانس و سهولت در نصب آن اشاره نمود.

هدلایت چیست؟

هدلایت نسل جدید روشنایی خودرو می باشد که اخیرا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.این نوع سیستم روشنایی برخلاف زنون نور خیره کننده ای نداشته لیکن برخلاف زنون دید رانندگان مقابل را به مخاطره نمی اندازد.از دیگر مزیت های هدلایت نسبت به زنون می توان به فاقد ترانس بودن، روشن شدن آنی و سهولت در نصب اشاره کرد. هدلایت ها ساختار تقریبا مشابهی دارند. اجزای اصلی هدلایت ها شامل: یک برد الکترونیکی، دو ال ای دی -که انواع مختلفی دارند – و یک فن و هیت سینک است.

انواع چیپ های  ال ای دی:

انواع ال ای دی عبارتند از (cob-csp-zes-smd)

هر یک از انواع ال ای دی ها ویژگی های خاص به خود را دارد ولی  پر مصرف ترین و به صرفه ترین نوع ال ای دی  چیپ cob می باشد.

کمپانی mzm اولین شرکت تولید کننده هدلایت در ایران است که با طراحی خاص چیپ cob، معایب این نوع چیپ را برطرف نموده و با تقویت برد الکترونیکی، باعث افزایش نوردهی و فکوس نور شده است.

کمپانی mzm انواع هدلایت را برای انواع سلیقه ها تولید و به بازار عرضه نموده که می توان به مدل های D5-D11-D3-D9-D22-D33 اشاره کرد.

مدل هدلایت D9 و هدلایت D5 پرفروش ترین و محبوب ترین هدلایت تولید شده توسط شرکت Mzm میباشد.

مدل d5 چهارحالته نسل به روز رسانده ی مدل D5 می باشد که به تازگی وارد بازار شده است و طرفدارهای پرشماری پیدا کرده است. این هدلایت با هربار خاموش و روشن کردن تغییر رنگ میدهد. این مدل سه رنگ دارد: سفید-زرد-آفتابی و حالت چهارم که این هدلایت را نسبت به سایر مدل ها متمایز تر نموده حالت فلشری یا پلیسی این محصول است.

نکته بسیار مهم هنگام خرید هدلایت توجه به نوع کاسه چراغ و کد پایه لامپ خودرو است.

هدلایت ها  به دوسته تک کنتاکت و دوکنتاکت تقسیم میشوند. هدلایت دو کنتاکت یا همان کد H4 مختص خودروهایی است که کاسه چراغ آنها فقط یک لامپ دارد و هم نوربالا و هم نورپایین این خودرو ها یک لامپ میباشد اما در هدلایت  تک کنتاکت نور بالا و نور پایین خودرو هر یک دارای لامپ مجزا است. هدلایت های تک کنتاکت انواع مختلفی دارند که عبارتند از : H7-H1-H3-H11-9005-9006-880-

mzm
ژوئن 22, 2020